۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۵۷۴۰۷۲
آیت‌الله امامی کاشانی:

ملت ایران زیر بار مذاکره با آمریکا نمی‌رود| دستورالعمل اقتصادی رهبری به دولت اجرایی شود

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به مانور دشمنان نسبت به مشکلات اقتصادی کشور و امید آنان برای الزام ایران به مذاکره با آمریکا، گفت: ملت ایران زیربار مذاکره‌ای که آنها در نظر گرفته‌اند نمی‌رود.
آیت الله امامی کاشانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد امامی کاشانی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به سخنان اخیر ترامپ رییس جمهوری آمریکا درباره آمادگی وی برای مذاکره با مسؤولان ایرانی، با اشاره به آماری، ترامپ را دروغ‌گو، بدعهد، بی‌شخصیت و کلام وی را بی‌ارزش خواند.

وی با بیان این‌که دشمنان همواره از شرایط کشور ما سوء استفاده می‌کنند، گفت: ترامپ می‌گوید اقتصاد ایران بسیار سریع وضعیت بدی پیدا کرده است و ما حاضریم با مسؤولان ایرانی ملاقات کنیم و مهم هم نیست با ملاقات موافقت کنند یا نه.

خطیب نماز جمعه تهران درباره این‌که ترامپ می‌گوید وضعیت اقتصاد ایران سریع تغییر کرده است، افزود: آیا عرق ایرانی و مروت انسانی و جوانمردی یک انسان با وجدان می‌پذیرد که کاری کند چهار نفر ماجراجو شروع کنند سر و صدا کردن و افرادی هم که گرفتارند فریب بخورند و با آنها هم صدا شوند و بعد عکس بگیرند و منعکس کنند.

وی با بیان این‌که دنیا دارد بر این وضعیت مانور می‌دهد و همه امیدش بر همین مسأله است که فشار بیاورد تا ایران مذاکره کند، تصریح کرد: ایران زیربار مذاکره‌ای که آنها در نظر گرفته‌اند نمی‌رود و مواضع ایران همان است که از اول رهبر معظم انقلاب بیان کردند؛ بر فرض محال هم اگر مذاکره شود آمریکا دروغ می‌گوید و زیر مذاکره می‌زند.

آیت‌الله امامی کاشانی هشدار داد: آمریکا با صهیونیسم و بن سلمان آل سعود تصمیم گرفته‌اند با قدرت، توطئه و پول نفت دنیای اسلام را به هم بریزند که مردم و مسؤولان باید بیدار و هوشیار باشند و با وحدت کلمه، وظایف خود را به درستی انجام دهند.

بخش دیگری از سخنان خطیب نماز جمعه تهران طرح دستورالعمل اقتصادی رهبر معظم انقلاب به دولت و ضرورت اجرایی شدن آن بود که ایشان فرمودند «مسأله بانک‌ها به ویژه تکیه بر مسأله نقدینگی احتیاج به یک کارگروه دانا، حساس، پرکار، خطرپذیر و شجاع دارد و دولت باید یک کارگروهی قوی و فعال تشکیل دهد و شب و روز معین شود، تنها برای این‌که فکر کنند و بگویند با مسأله بانک‌ها و مسأله نقدینگی چگونه باید برخورد کنند».

امام جمعه موقت تهران با بیان ادامه دستورالعمل رهبر معظم انقلاب درباره حل مسائل اقتصادی کشور، افزود: ایشان فرمودند «بخش‌های جذابی را برای جذب نقدینگی در نظر بگیرد که این نقدینگی به طرف ارز، طلا، مسکن و کالاهای اساسی سرازیر نشود که طبعا به هرجا که این نقدینگی هجوم بیاورد پدر آن منطقه را در می‌آورد».

«کارگروهی که بخواهد بنشیند و هفته‌ای یک جلسه داشته باشد فایده ای ندارد باید یک کارگروهی دائم و شبانه‌روزی از افراد فعال تشکیل شود که بنشینند کار و فکر کنند و برنامه کاری روشنی را مشخص کنند و به آقای رییس جمهور بدهند و دستور اقدام داده شود و بلافاصله هم مشغول عمل شوند».

آیت‌الله امامی کاشانی با بیان این‌که اکنون زمان جنگ اقتصادی است، خاطرنشان کرد: اگر کسانی به فکر جمع کردن کالا هستند تا پولشان چند برابر شود از کارشان استغفار کنند تا کشوری که ام القرا و امید و آرزوی اهل بیت‌(ع) است با این همه ظرفیت و منابع طبیعی و جوانانی که داریم آرام باشد و دشمن این گونه نتواند برای دچار مشکل کردن آن دندان تیز کند./920/پ۲۰۱/ق

ارسال نظرات